tirsdag 5. juni 2012

Junikos….

 

Juni sneik seg innpå meg nesten uten at jeg merket det;o) Den første sommermåneden, full av sommerforventning og hagekos! Min kjære mann bare rister på hodet der jeg løper ham over tærne i min iver etter å dra ut ene interiør-dill-dallet etter det andre. Nei, da er det best å holde seg faskt i plenklipperen mes den jager han rundt huset med jevn fart;o))))))

 

IMG_5440 til bloggen

 

Den lille plattingen ved siden av det gamle eldhuset er blitt vår yndlingsplass i hagen. Her er det lunt og deilig å spise frokost godt skjermet fra nordavinden, og samtidig koselig så nært opptil den gamle steinmuren på eldhuset.

Plantehyllen er snekkret av min kjære, mens kjøkkenbordet er funnet på Gjenbruk og malt i en nostalgisk lysegrønn farge. De to jernstolene ble kjøpt på et lokalt hagesenter for noen år siden og er mine absolutte favoritter!

 

IMG_5356 til blogg

 

Tett inntil leveggen med et av husets gamle vinduer, har jeg solstolen og en bok klar.  Så kan man lure på når fruen skal få tid til å sette seg ned, sånn som hun svinser fra det ene prosjektet til det andre…..;o)

På en av mine egenproduserte tavler henger derfor følgende sanne ord………

IMG_5369 til blogg en 2

 

………….. bare som en liten påminnelse om å stoppe opp og nyte iblandt;o)

 

 

IMG_5399 til blogg

          

Hagen vår består av mange sittegrupper – helt klart til å nyte hver eneste solflekk. Skal vise mer av dem en annen gang;o))) Et koselig skue nå når epletrærne står i blomst.

 

     IMG_5378 til blogg  IMG_5371 til blogg  IMG_5447 til blogg

 

Det er mye som står i blomst nå, og snart kommer bergklematisen med alle knoppene til å vise sin skjønnhet til alle som passerer forbi. Den er allerede begynt å lure seg rundt det turkise flueskapet ved steinveggen.

 

      IMG_5464 til blogg    IMG_5497 til blogg

 

Ser at noen bemerker at de har problem med å kommentere hos meg fra tid til annen. Skjønner ikke hva det kan dreie seg om. Bruker Live Writer til innleggene siden jeg synes denne er langt mer oversiktelig enn Blogger. Noen som har erfaring med at det kan skape problem? Andre som har opplevd lignende?

 

IMG_5450 til blogg

Kjære du; jeg håper du får en aldeles nydelig sommermåned fylt med masse junikos………… og husk kjenne etter at du er til her og nå;o)

Klem fra Solveig

 

11 kommentarer:

  1. Hei!
    For en kjempe koselig ute-plass:)
    Nydelig var det!
    Ha en strålende onsdag

    Husk jeg har en giveaway gående hvis man er int

    Klem Merete

    SvarSlett
  2. Härliga bilder från dej!
    Så fint du har det!
    Önskar dej en fin dag
    Kramar Kathrine

    SvarSlett
  3. Herlig og praktisk med flere sitteplasser, så kan man flytte seg etter sola! Og for en skjønn frokostplass - nydelige jernstoler, kan skjønne at de er favoritter, ja!
    Kjekt med en handymann også ;-)
    Gleder meg til å se flere at sitteplassene, så får du ha en riktig fin uke, og kose deg med alle prosjektene!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  4. Hei:)herlig hage og koselig sitteplass !!har vert innpå bloggen din flere ganger!synest den er såå fin!mvh Eli:))

    SvarSlett
  5. Så utrolig fint dere har det- likte veeldig godt det grønnmalte bordet;) Du må melde deg på inne hos Nib- masse fin inspirasjon å hente hos deg vet du;) Jeg har også gafler i et norgesglass- men skjønner jeg må snu dem andre veien;)Kos deg masse i hagen;) Klem fra meg.

    SvarSlett
  6. Kjempekoselig hage dere har :)

    Det å ha sittegrupper flere plasser i hagen, blir mitt mål når vi skal ta tak i uteplassen vår... Da slipper en å drasse møblene rundt etter hvor solen befinner seg, eller for å unngå en sur vind som plutselig kan dukke opp :)))

    Likte godt plantehyllen din mann har snekkret !!
    Kanskje jeg må sette min mann igang med samme prosjekt :)))

    Takk for titten inne hos deg og nyt dagene
    Klem Heidi

    SvarSlett
  7. En nydelig uteplass...og koselige møbler..Det gav meg mange gode ideer.."har et kjøkkenbord" som jeg kan male og bruke..ute..og litt ting og sånt som kan sette frem..;)Rart hva litt inspirasjon får til!Takk for de flott bildene!
    Du er heldig som har en så fin steinmur ved huset...de liker jeg så godt!
    Kos deg videre i hagen og sommerdagene..og takk for det fine verset,det er viktig åp nyte dagen..og leve her og nå..Det har jeg også erfart..hagearbeid og strikking hjelper meg..til å kose meg og trives!
    Hilsen Annki :-)

    SvarSlett
  8. Så koselig du har det,
    fine bilder :O)
    Klem Fredrikke

    SvarSlett
  9. Å så skjønt du har det i hagen din. Ja nå er det virkelig kos å ha hage. Er ute hver eneste dag og nyter alt. Snart skal en helt ny terrasse innredes etter alle kunstens regler :) det er vel noe av det jeg gleder meg mest til i juni måneden. Men kjenner jeg meg rett så kommer jeg vel til å dille der hele sommern igjennom. Den lyse grønne fargen på bordet ditt var så vakker... har du fargekoden på den tror du? nyt dagene...her har det vært knall sol...sånn skikkelig sommervarme sol..og vips så sprutregnet det...nå ser det ut som det lysner igjen. :) God helg. Klem Merethe

    SvarSlett
  10. Hei Solveig!
    Så nydelig innlegg,og så koselig du har gjort det rundt deg.
    Den steinmuren er fantastisk vakker, så jeg skjønner dere liker dere der:)
    Og superfin den tavlen, med noen sannhetens ord:))
    Viktig å ha tid til å nyte litt også.
    Kjenner meg godt igjen, for jeg svinser også rundt og stuller og steller...først en setter seg ned daler en ny ide ned i hode...

    Takk for et herlig innlegg!
    Klem:)

    SvarSlett
  11. Tusen tusen takk!!!! snille Solveig :)) Da skal jeg se om jeg finner den. Ha en flott søndag. Klem Merethe

    SvarSlett